duminică, 7 martie 2021

"Minciuni și spioni" de Rebecca Stead - primele impresii și rezumatul primelor 6 capitole

          "Minciuni și spioni" de Rebecca Stead - primele impresii și rezumatul primelor 6 capitole

  Carte: Minciuni și spioni

  Autor: Rebecca Stead

  EdituraArthur

  Personal, mi-au plăcut documentarele, filmele și cărțile despre lumea spionilor din totdeauna. Nu sunt foarte experimentată, întrucât am citit doar două cărți pe această temă, dar îmi place ideea de lucruri secrete, realizate în moduri în care nu te aștepți. Cărțile pe care le-am citit au fost Harriet spionează de Louis Fitzhugh și Misterul steluțelor aurii, care nu are un autor exact. Ambele le-am citit cu mult timp în urmă, fiind cărți recomandate copiilor mai mici, dar subiectele lor mi s-au părut interesante la vremea aceea. Când am văzut această carte, am citit titlul și mica introducere de pe spatele ei, apoi am decis să fie următoarea carte pe care o citesc.

  REZUMATUL CAPITOLELOR 1-6

  Un băiat pe nume Georges, este un elev în clasa a VII-a care e batjocorit de colegii săi constant. Din câte am citit până acum, pare un personaj fără prea multă energie. De curând, părinții săi au vândut casa în care locuiau și urma să se mute la bloc. Era vineri. Duminică era ziua mutării. Deși lui Georges îi plac zilele de vineri, de data asta era trist. Tatăl lui nu mai lucra, mama sa era asistentă și era mereu obosită și urma o schimbare majoră în viața lor. Vine ziua de duminică și Georges și tatăl său încep procedeul de aranjat obiectele în noul lor cămin (mama băiatului era la spital, lucra). După câtva timp, cei doi se coboară la subsolul blocului să ducă gunoiul. Totul era sinistru și vechi. Acolo se puteau observa două uși. Pe una dintre ele scria "ADMINISTRATOR", iar pe cealaltă se afla un afiș pe care scria "ÎNTÂLNIRE CLUBUL SPIONILOR - ASTĂZI!". Georges și tatăl său au crezut că afișul respectiv era vechi, dar au găsit în jur un creion și au scris pe afiș: "La ce oră?", mai mult pentru distracție. Nu credeau că vor primi un răspuns. Când Georges coboară iar la subsol, vede că pe afiș a apărut ceva nou: "13.30?", iar băiatul a scris: "OK".

  La ora stabilită, Georges coboară la subsol fără să știe la ce să se aștepte. Acolo vede o fată pe nume Candy care pretinde a fi un spion. Apoi, li se alătură fratele lui Candy, Safer, care o plătește pe sora sa cu un dolar. Georges ezită și încearcă să plece de acolo, dar Safer îl oprește. Cei doi băieți intră într-o cameră și au o conversație tensionată. La un moment dat, Safer divulgă prima misiune a Clubului Spionilor - Domnul X - după spusele lui Safer, aveau de făcut ceva necurat, dar nu dă mai multe detalii. Îl sfătuiește pe Georges să nu menționeze nimănui întâlnirea lor, așa că Georges urcă în apartament cu o figură dezamăgită, mințindu-l pe tatăl său că întâlnirea mult așteptată nu a avut loc.

  PRIMA IMPRESIE 

  Această carte pare foarte misterioasă și interesantă, are foarte multe descrieri detaliate de obiecte și oameni, ceea ce te face să îți creezi o imagine concretă a mediului în care se desfășoară acțiunea. Pentru început, nu am nicio nemulțumire, chiar îmi place foarte mult cum a debutat cartea și aștept cu nerăbdare să văd ce pregătesc următoarele pagini.


 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Recenzie "Roșu, alb & sânge albastru" de Casey McQuiston

                                   Recenzie "Roșu, alb & sânge albastru" de Casey McQuiston    Alex Claremont-Diaz este fiul p...