duminică, 8 noiembrie 2020

Recenzie "Alisa în Țara Oglinzii" de Lewis Carroll.(repovestire și ilustrații de Tony Ross)

Recenzie "Alisa în Țara Oglinzii"de Lewis Carroll, repovestire și ilustrații de Tony Ross

Azi o să vă prezint cartea "Alisa în Țara Oglinzii", o carte despre care am multe de spus; atât păreri negative cât și păreri pozitive. Această carte este una recentă, eu având-o de la editura Arthur. După cartea lui Lewis Carroll, Tony Ross a realizat o repovestire și a adăugat ilustrații. De asemenea, traducerea în limba română a fost făcută de Florin Bican.

Cartea ne-o prezintă pe Alisa, o fetiță ce trăia cu pisicile sale. Ea era pasionată de șah și de poezii, aspecte cu care ne întâlnim de-a lungul cărții. Într-o zi, Alisa și-a propus să-și imagineze împreună cu una dintre pisicile sale că sunt piese din jocul de șah. Nu le-a reușit acest lucru, așa că fata a decis să-i povestească pisicii sale despre Casa din Oglindă. Alisa și pisica sa s-au dus în fața oglinzii și fata a început să bombăne din nou. De data aceasta, Alisa și-a imaginat că oglinda se topește și că poate pătrunde prin ea. Dar, peste câteva clipe, nu mai era în imaginația fetei. Ea ajunsese în alt tărâm unde se regăseau tot felul de personaje(care, de fapt erau piese ale unui joc de șah). Acolo, Alisa se întâlnește cu Regina Roșie și ajunge să își dorească foarte tare să devină și ea o regină. Dar, până acolo, are de dus la bun sfârșit o aventură în care va avea de a face cu multe personaje. Dacă Alisa va deveni o regină, rămâne să aflați voi.

După cum am spus, am mai multe păreri despre această carte. Mi-a plăcut foarte tare faptul că în carte sunt introduse poezii, care au fost foarte amuzante și unele neobișnuite. Pe de altă parte, finalul mi-a distrus tot entuziasmul și m-a dezamăgit. Mă așteptam la ceva mai intrigant, dar m-am mulțumit cu ce a fost.

Această carte a fost amuzantă și palpitantă în unele momente. Dacă ar fi să ignorăm finalul, eu recomand această carte pentru că timpul a zburat în timp ce o citeam.